Servicii de consultanta si contabilitate pentru afacerea ta
NOU! – DIN 2015 OFERIM SERVICII DE MEDICINA MUNCII
Incepand cu luna Februarie 2015, in colaborare cu o societate medicala specializata in domeniul Medicinei Muncii, oferim servicii aferente clientilor nostri care au salariati - de la examenul medical la angajare pana la examinarile periodice si consultul de specialitate. Medicina muncii reprezinta un factor important al productivitatii muncii - specialistii nostri oferind sfaturi si recomandari...
Benzina, motorina, GPL-ul – deductibile 50% din Ianuarie 2012
Incepand cu Ianuarie 2012, cheltuielile aferente combustibililor(benzina,motorina,GPL) sunt deductibile 50% conform Codului Fiscal, actualizat in conformitate cu  art. 1, punctul 13 din OUG 125/27.12.2011, intrata in vigoare la 30.12.2011. Prevederea actului normativ spune asa: "Art. I. - Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, n...
Bilantul de la 30 Iunie 2011 – Termen limita:16August2011
Raportarile contabile la 30 iunie 2011 trebuiesc intocmite de toti operatorii economici, indiferent de forma de organizare si forma de proprietate si se vor depune la unitatile fiscale teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice (MFP), in raza carora sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe. Au obligatia depunerii raportarilor contabile la 30 iunie 2011: - operatorii economici c...
Declaratia INTRASTAT
Obligaţia furnizării datelor Intrastat revine operatorilor economici care îndeplinesc următoarele condiţii: sunt înregistraţi în scopuri de taxă pe valoare adaugată (au cod de identificare fiscală); realizează schimburi de bunuri cu alte state membre ale Uniunii Europene; valoarea totală anuală a schimburilor de bunuri pentru fiecare din cele două fluxuri, introduceri r...
Planul General de Conturi – 2010
  In urma unor solicitari privind informatii referitoare la Planul General de Conturi, il prezentam mai jos, pentru utilitatea celor care ne viziteaza. Mentionam ca acest plan de conturi face parte din Ordinul MFP nr. 3055 din 29.10.2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene. Planul de conturi general este următorul: (mai mult…)
Impozitare PFA, Drepturi de autor si alte activitati independente
 Guvernul a adoptat in sedinta de miercuri o ordonanta de urgenta prin care se modifica Codul Fiscal, ce urmeaza sa intre in vigoare de la 1 iulie. Astfel, potrivit noilor reglementari, persoanele care au venituri din activitati independente vor plati contributii de asigurari sociale individuale, similare celor achitate de orice angajat, dar numai pentru sumele care echivaleaza cu cinci salarii m...
Noi reglementari vs. Evaziunea fiscala
OUG nr. 54/2010 privind unele masuri de combatere a evaziunii fiscale a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 421 din 23 iunie 2010. Noul act normativ elimina plata efectiva a TVA la punctele de frontiera pentru achizitiile intracomunitare, insa pastreaza taxarea inversa si Registrul Operatorilor Intracomunitari , ce urmeaza sa intre in vigoare de la 1 august 2010, cu o luna mai ta...
Noile modificari ale Codului de procedura fiscala – din 21 Aprilie 2010
Guvernul a aprobat săptămâna trecută, în cadrul şedinţei din data de 21 aprilie 2010, o Ordonanţă de Urgenţă pentru modificarea şi completarea Codului de procedură fiscală, principalele modificări vizând simplificarea procedurilor în relaţia cu agenţii economici şi reducerea penalităţilor precum şi a majorărilor de întârziere pe care aceştia le plătesc. Una din modif...
Certificare Declaratia 101
* Oferim certificarea Declaratiei 101 privind Impozitul pe profit, in conformitate cu prevederile legale si normele metodologice ale Camerei Consultantilor Fiscali din Romania. * Certificarea Declaratiei 101 a devenit obligatorie din 2010. * Pe langa certificarea Declaratiei 101 va putem oferi si rapoartele si anexele la aceasta. * Pentru 2 societati sau mai multe, va putem oferi discount...
Verificare contabilitate
Va putem oferi un alt punct de vedere asupra inregistrarilor contabile de care beneficiati in prezent sau de care ati beneficiat intr-o perioada anume. In urma analizei situatiei contabile, va putem recomanda imbunatatiri ale modului de tinere a contabilitatii si va putem oferi sugestii pentru imbunatatirea situatiei actuale - fiscale, financiare, legale, etc. Rapoartele pe care vi le vom oferi v...

Noile modificari ale Codului de procedura fiscala – din 21 Aprilie 2010

Posted By: admin on 03/05/2010 in Contabilitate, Expertiza Contabila, Fiscalitate - Consultanta fiscala - Comments: Comentariile sunt închise pentru Noile modificari ale Codului de procedura fiscala – din 21 Aprilie 2010

Guvernul a aprobat săptămâna trecută, în cadrul şedinţei din data de 21 aprilie 2010, o Ordonanţă de Urgenţă pentru modificarea şi completarea Codului de procedură fiscală, principalele modificări vizând simplificarea procedurilor în relaţia cu agenţii economici şi reducerea penalităţilor precum şi a majorărilor de întârziere pe care aceştia le plătesc.

Una din modificarile introduse de actul normativ constă în majorarea, de la 1 milion de lei la 5 milioane de lei, a plafonului creanţelor fiscale contestate care delimitează competenţa de soluţionare a contestaţiilor dintre direcţia de specialitate constituită la nivel central de structurile de specialitate de la nivel local.

Un alt element de noutate este acela ca organele de inspectie fiscala vor avea dreptul de a stabili obligatia fiscala prin utilizarea metodelor indirecte de reconstituire a veniturilor sau cheltuielilor si eliminarea procedurii de cesiune a creantelor fiscale de catre ANAF, potrivit modificarilor aduse Codului de Procedura Fiscala.

Regula generala sau altfel spus regula obisnuita sau directa de stabilire a bazei de impunere are in vedere veniturile si cheltuielile astfel cum acestea sunt inregistrare in evidentele contabile si fiscale. Inregistrarea operatiunilor in evidentele contabile si fiscale reprezinta obligatii ale contribuabilului conform diverselor acte normative (de ex. Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata).

Ori, atunci cand nu exista evidente contabile sau acestea nu reflecta situatia reala, MFP considera ca organele fiscale trebuie sa recurga la o abordare indirecta pentru determinarea bazei de impunere. Aceasta inseamna ca se pleaca de la un element al bazei de impozitare prezumat a fi corect (de ex. o factura de utilitati – energie electrica, apa; sumele existente in conturi bancare, etc.) sau alte asemenea elemente si se face reconstituirea veniturilor si dupa, caz, a cheltuielilor.

De asemenea, noul act normativ stabileste si noi niveluri ale dobanzilor si penalitatilor pentru neplata obligatiilor fiscale. În ceea ce priveşte reducerea penalităţilor şi a majorărilor de întârziere operate de actul normativ, ministrul Finanţelor Publice a anunţat reducerea nivelului de majorare de la 0,1% la 0,05% pe zi.

Ministrul Sebastian Vlădescu a declarat că o altă noutate constă în faptul că în primele 30 de zile de la scadenţă nu vor fi plătite penalităţi de întârziere. Dacă stingerea obligaţiilor fiscale se realizează în următoarele 60 de zile, nivelul penalităţii de întârziere va fi de 5% din obligaţiile fiscale principale. După acest termen de 60 de zile, nivelul penalităţii de întârziere este de 15% din obligaţiile fiscale principale rămase nestinse.

În ceea ce priveşte creanţele datorate bugetelor locale, nivelul majorării de întârziere este de 2% din cuantumul obligaţiilor fiscale principale neachitate la termen, calculată pentru fiecare lună sau fracţiune de lună începând cu ziua imediat următoare termenului de scadenţă şi până la stingerea sumei datorate, inclusiv.

Ordonanta de urgenta 39 din 21 aprilie 2010 (OUG 39/2010) pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial 278 din 28 aprilie 2010 (M. Of. 278/2010)

In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I. – Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 513 in 31 iulie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 4 se abroga.
2. La articolul 5, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
„(2) Comisia fiscala centrala constituita potrivit art. 6 din Codul fiscal are responsabilitati de elaborare a deciziilor cu privire la aplicarea unitara a prezentului cod, a legislatiei subsecvente acestuia, precum si a legislatiei care intra in sfera de aplicare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.”
3. La articolul 21 alineatul (2), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„b) dreptul la perceperea dobanzilor, penalitatilor de intarziere sau majorarilor de intarziere, dupa caz, in conditiile legii, denumite creante fiscale accesorii.”
4. La articolul 22, litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„d) obligatia de a plati dobanzi, penalitati de intarziere sau majorari de intarziere, dupa caz, aferente impozitelor, taxelor, contributiilor si altor sume datorate bugetului general consolidat, denumite obligatii de plata accesorii;”

5. La articolul 71, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Obligatiile fiscale se considera a fi indeplinite in termen, fara perceperea de dobanzi, penalitati de intarziere sau majorari de intarziere, dupa caz, ori aplicarea de sanctiuni prevazute de lege, daca acestea se executa in termen de 60 de zile de la incetarea evenimentelor prevazute la alin. (1).”
6. La articolul 97, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
„(4) In situatia in care organele de inspectie fiscala constata ca evidentele contabile sau fiscale ori declaratiile contribuabilului sunt incorecte, incomplete, false, precum si in situatia in care acestea nu exista sau nu sunt puse la dispozitie, organele de inspectie vor stabili obligatia fiscala prin utilizarea metodelor indirecte de reconstituire a veniturilor sau cheltuielilor. Procedurile si metodele indirecte de reconstituire a veniturilor sau cheltuielilor se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.”
7. La articolul 115 alineatul (1), literele a) si c) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„a) sumele datorate in contul ratei din luna curenta din graficul de plata a obligatiei fiscale pentru care s-a aprobat o esalonare la plata, precum si dobanda sau majorarea de intarziere, dupa caz, datorata in luna curenta din grafic sau suma amanata la plata, impreuna cu dobanda sau majorarea de intarziere, dupa caz, datorata pe perioada amanarii, in cazul in care termenul stabilit pentru plata sumelor respective se implineste in luna curenta, precum si obligatiile fiscale curente de a caror plata depinde mentinerea valabilitatii inlesnirii acordate;
…………………………………………………………………………………..
c) sumele datorate in contul urmatoarelor rate din graficul de plata a obligatiei fiscale pentru care s-a aprobat esalonarea, pana la concurenta cu suma esalonata la plata sau pana la concurenta cu suma achitata, dupa caz, precum si suma amanata la plata impreuna cu dobanda sau majorarea de intarziere datorata pe perioada amanarii, dupa caz;”.

La titlul VIII, denumirea capitolului III se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„CAPITOLUL III
Dobanzi, penalitati de intarziere sau majorari de intarziere”
9. Articolul 119 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„ARTICOLUL 119 – Dispozitii generale privind dobanzi si penalitati de intarziere
(1) Pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor de plata, se datoreaza dupa acest termen dobanzi si penalitati de intarziere.
(2) Nu se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere pentru sumele datorate cu titlu de amenzi de orice fel, obligatii fiscale accesorii stabilite potrivit legii, cheltuieli de executare silita, cheltuieli judiciare, sumele confiscate, precum si sumele reprezentand echivalentul in lei al bunurilor si sumelor confiscate care nu sunt gasite la locul faptei.
(3) Dobanzile si penalitatile de intarziere se fac venit la bugetul caruia ii apartine creanta principala.
(4) Dobanzile si penalitatile de intarziere se stabilesc prin decizii intocmite in conditiile aprobate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu exceptia situatiei prevazute la art. 142 alin. (6).”
10. Articolul 120 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„ARTICOLUL 120 – Dobanzi
(1) Dobanzile se calculeaza pentru fiecare zi de intarziere, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate inclusiv.
(2) Pentru diferentele suplimentare de creante fiscale rezultate din corectarea declaratiilor sau modificarea unei decizii de impunere, dobanzile se datoreaza incepand cu ziua imediat urmatoare scadentei creantei fiscale pentru care s-a stabilit diferenta si pana la data stingerii acesteia inclusiv.
(3) In situatia in care diferentele rezultate din corectarea declaratiilor sau modificarea unei decizii de impunere sunt negative in raport cu sumele stabilite initial, se datoreaza dobanzi pentru suma datorata dupa corectare ori modificare, incepand cu ziua imediat urmatoare scadentei si pana la data stingerii acesteia inclusiv.

4) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), se datoreaza dobanzi dupa cum urmeaza:
a) pentru impozitele, taxele si contributiile stinse prin executare silita, pana la data intocmirii procesului-verbal de distribuire inclusiv. In cazul platii pretului in rate, dobanzile se calculeaza pana la data intocmirii procesului-verbal de distribuire a avansului. Pentru suma ramasa de plata, dobanzile sunt datorate de catre cumparator;
b) pentru impozitele, taxele, contributiile si alte sume datorate bugetului general consolidat de catre debitorul declarat insolvabil care nu are venituri si bunuri urmaribile, pana la data trecerii in evidenta separata, potrivit prevederilor art. 176.
(5) Modul de calcul al dobanzilor aferente sumelor reprezentand eventuale diferente intre impozitul pe profit platit la data de 25 ianuarie a anului urmator celui de impunere si impozitul pe profit datorat conform declaratiei de impunere intocmite pe baza situatiei financiare anuale va fi reglementat prin norme metodologice aprobate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
(6) Pentru obligatiile fiscale neachitate la termenul de plata, reprezentand impozitul pe venit, se datoreaza dobanzi dupa cum urmeaza:
a) pentru anul fiscal de impunere, dobanzile pentru platile anticipate stabilite de organul fiscal prin decizii de plati anticipate se calculeaza pana la data platii debitului sau, dupa caz, pana la data de 31 decembrie;
b) dobanzile pentru sumele neachitate in anul de impunere, potrivit lit. a), se calculeaza incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator pana la data stingerii acestora inclusiv;
c) in cazul in care impozitul pe venit stabilit prin decizia de impunere anuala este mai mic decat cel stabilit prin deciziile de plati anticipate, dobanzile se recalculeaza, incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator celui de impunere, la soldul neachitat in raport cu impozitul anual stabilit prin decizia de impunere anuala, urmand a se face regularizarea dobanzilor in mod corespunzator.

(7) Nivelul dobanzii de intarziere este de 0,05% pentru fiecare zi de intarziere si poate fi modificat prin legile bugetare anuale.”
11. Dupa articolul 120 se introduce un nou articol, articolul 1201, cu urmatorul cuprins:
„ARTICOLUL 1201 – Penalitati de intarziere
(1) Plata cu intarziere a obligatiilor fiscale se sanctioneaza cu o penalitate de intarziere datorata pentru neachitarea la scadenta a obligatiilor fiscale principale.
(2) Nivelul penalitatii de intarziere se stabileste astfel:
a) daca stingerea se realizeaza in primele 30 de zile de la scadenta, nu se datoreaza si nu se calculeaza penalitati de intarziere pentru obligatiile fiscale principale stinse;
b) daca stingerea se realizeaza in urmatoarele 60 de zile, nivelul penalitatii de intarziere este de 5% din obligatiile fiscale principale stinse;
c) dupa implinirea termenului prevazut la lit. b), nivelul penalitatii de intarziere este de 15% din obligatiile fiscale principale ramase nestinse.
(3) Penalitatea de intarziere nu inlatura obligatia de plata a dobanzilor.”
12. Articolul 121 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„ARTICOLUL 121 – Dobanzi si penalitati de intarziere in cazul platilor efectuate prin decontare bancara
(1) Nedecontarea de catre unitatile bancare a sumelor cuvenite bugetului general consolidat in termen de 3 zile lucratoare de la data debitarii contului platitorului nu il exonereaza pe platitor de obligatia de plata a sumelor respective si atrage pentru acesta dobanzi si penalitati de intarziere la nivelul celor prevazute la art. 120 si 1201, dupa termenul de 3 zile.
(2) Pentru recuperarea sumelor datorate bugetului si nedecontate de unitatile bancare, precum si a dobanzilor si penalitatilor de intarziere prevazute la alin. (1), platitorul se poate indrepta impotriva unitatii bancare respective.”
13. Articolul 122 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„ARTICOLUL 122 – Dobanzi si penalitati de intarziere in cazul compensarii
(1) In cazul creantelor fiscale stinse prin compensare, dobanzile si penalitatile de intarziere se datoreaza pana la data stingerii inclusiv, astfel:
a) pentru compensarile la cerere, data stingerii este data depunerii la organul competent a cererii de compensare;
b) pentru compensarile din oficiu, data stingerii este data inregistrarii operatiei de compensare de catre unitatea de trezorerie teritoriala, conform notei de compensare intocmite de catre organul competent;
c) pentru compensarile efectuate ca urmare a unei cereri de restituire sau de rambursare a sumei cuvenite debitorului, data stingerii este data depunerii cererii de rambursare sau de restituire.
(2) In cazul in care in urma exercitarii controlului sau analizarii cererii de compensare s-a stabilit ca suma ce urmeaza a se compensa este mai mica decat suma cuprinsa in cererea de compensare, dobanzile si penalitatile de intarziere se recalculeaza.
(3) Pentru obligatiile fiscale stinse prin procedurile de compensare prevazute de actele normative speciale, data stingerii este data la care se efectueaza compensarea prevazuta in actul normativ care o reglementeaza sau in normele metodologice de aplicare a acestuia, aprobate prin ordin al ministrului finantelor publice.”
14. Articolul 1221 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„ARTICOLUL 1221 – Dobanzi si penalitati de intarziere in cazul deschiderii procedurii insolventei
Pentru creantele fiscale nascute anterior sau ulterior datei deschiderii procedurii insolventei nu se datoreaza si nu se calculeaza dobanzi si penalitati de intarziere dupa data deschiderii procedurii insolventei.”
15. Articolul 1222 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„ARTICOLUL 1222 – Dobanzi si penalitati de intarziere in cazul contribuabililor pentru care s-a pronuntat o hotarare de dizolvare
(1) Pentru creantele fiscale nascute anterior sau ulterior datei inregistrarii hotararii de dizolvare a contribuabilului la registrul comertului, incepand cu aceasta data nu se mai datoreaza si nu se calculeaza dobanzi si penalitati de intarziere. (2) In cazul in care prin hotarare judecatoreasca irevocabila a fost desfiintat actul care a stat la baza inregistrarii dizolvarii, se calculeaza dobanzi si penalitati de intarziere intre data inregistrarii la registrul comertului a actelor de dizolvare si data ramanerii irevocabile a hotararii de desfiintare.”
16. Articolul 123 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„ARTICOLUL 123 – Dobanzi in cazul inlesnirilor la plata
Pe perioada pentru care au fost acordate inlesniri la plata obligatiilor fiscale restante se datoreaza dobanzi pentru obligatiile fiscale ce fac obiectul inlesnirii la plata, cu exceptia celor prevazute la art. 119 alin. (2).”
17. La articolul 124, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(2) Nivelul dobanzii este cel prevazut la art. 120 alin. (7) si se suporta din acelasi buget din care se restituie ori se ramburseaza, dupa caz, sumele solicitate de platitori.”
18. Dupa articolul 124 se introduce un nou articol, articolul 1241, cu urmatorul cuprins:
„ARTICOLUL 1241 – Majorari de intarziere in cazul creantelor datorate bugetelor locale
(1) Prin exceptie de la prevederile art. 119 alin. (1) si art. 1201, pentru neachitarea la termenul de scadenta de catre debitor a obligatiilor de plata datorate bugetelor locale, se datoreaza dupa acest termen majorari de intarziere.
(2) Nivelul majorarii de intarziere este de 2% din cuantumul obligatiilor fiscale principale neachitate in termen, calculata pentru fiecare luna sau fractiune de luna, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate inclusiv.
(3) Prevederile art. 119-124 sunt aplicabile in mod corespunzator.
(4) Pentru sumele de restituit de la bugetul local se datoreaza dobanda. Nivelul si modul de calcul al dobanzii sunt cele prevazute la alin. (2).”
19. La articolul 142, alineatele (5) si (6) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„(5) Executarea silita se desfasoara pana la stingerea creantelor fiscale inscrise in titlul executoriu, inclusiv a dobanzilor, penalitatilor de intarziere sau majorarilor de intarziere, dupa caz, ori a altor sume, datorate sau acordate potrivit legii prin acesta, precum si a cheltuielilor de executare.

(6) In cazul in care prin titlul executoriu sunt prevazute, dupa caz, dobanzi, penalitati de intarziere, majorari de intarziere sau alte sume, fara sa fi fost stabilit cuantumul acestora, ele vor fi calculate de catre organul de executare si consemnate intr-un proces-verbal care constituie titlu executoriu, care se comunica debitorului.”
20. La articolul 152 alineatul (1), litera e) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„e) sumele datorate pentru a caror executare silita se aplica sechestrul, inclusiv cele reprezentand dobanzi, penalitati de intarziere sau majorari de intarziere, dupa caz, mentionandu-se si cota acestora, precum si actul normativ in baza caruia a fost stabilita obligatia de plata;”.
21. La articolul 165, alineatele (1), (2) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
„(1) In cazul vanzarii la licitatie a bunurilor imobile cumparatorii pot solicita plata pretului in rate, in cel mult 12 rate lunare, cu un avans de minimum 50% din pretul de adjudecare a bunului imobil si cu plata unei dobanzi sau majorari de intarziere, dupa caz, stabilite conform prezentului cod. Organul de executare va stabili conditiile si termenele de plata a pretului in rate.
(2) Cumparatorul nu va putea instraina bunul imobil decat dupa plata pretului in intregime si a dobanzii sau majorarii de intarziere stabilite.
………………………………………………………………………..
(4) Suma reprezentand dobanda sau majorarea de intarziere, dupa caz, nu stinge creantele fiscale pentru care s-a inceput executarea silita si constituie venit al bugetului corespunzator creantei principale.”
22. La articolul 166, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(1) In cazul vanzarii bunurilor imobile, organul de executare va incheia procesul-verbal de adjudecare, in termen de cel mult 5 zile de la plata in intregime a pretului sau a avansului prevazut la art. 165 alin. (1), daca bunul a fost vandut cu plata in rate. Procesul-verbal de adjudecare constituie titlu de proprietate, transferul dreptului de proprietate operand la data incheierii acestuia. Un exemplar al procesului-verbal de adjudecare a bunului imobil va fi trimis, in cazul vanzarii cu plata in rate, biroului de carte funciara pentru a inscrie interdictia de instrainare si grevare a bunului pana la plata integrala a pretului si a dobanzii sau majorarii de intarziere, dupa caz, stabilite pentru imobilul transmis, pe baza caruia se face inscrierea in cartea funciara.”

23. La articolul 175, alineatul (10) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(10) In situatiile prevazute la alin. (8) si (9), pentru perioada cuprinsa intre data trecerii in proprietatea publica si data la care au renascut creantele fiscale, respectiv data revocarii deciziei prin care s-a aprobat darea in plata, nu se datoreaza dobanzi, penalitati de intarziere sau majorari de intarziere, dupa caz.”
24. Articolul 1751 se abroga.
25. La articolul 185, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(4) Pentru creanta inscrisa in titlul executoriu, debitorul datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere, incepand cu ziua urmatoare datei comunicarii titlului executoriu catre debitor si pana la data stingerii sumei datorate inclusiv. Dispozitiile prezentului cod privind stabilirea si calculul dobanzilor si penalitatilor de intarziere sunt aplicabile in mod corespunzator. Dobanzile si penalitatile de intarziere recuperate de autoritatea competenta din Romania se transfera autoritatii solicitante, in conditiile alin. (3).”
26. La articolul 209, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(1) Contestatiile formulate impotriva deciziilor de impunere, a actelor administrative fiscale asimilate deciziilor de impunere, deciziilor pentru regularizarea situatiei emise in conformitate cu legislatia in materie vamala, a masurii de diminuare a pierderii fiscale stabilite prin dispozitie de masuri, se solutioneaza de catre:
a) structura specializata de solutionare a contestatiilor din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, in a caror raza teritoriala isi au domiciliul fiscal contestatarii, pentru contestatiile care au ca obiect impozite, taxe, contributii, datorie vamala, accesorii ale acestora, precum si masura de diminuare a pierderii fiscale, in cuantum de pana la 3 milioane lei;
b) structura specializata de solutionare a contestatiilor din cadrul directiei generale a finantelor publice judetene sau a municipiului Bucuresti, dupa caz, competenta conform art. 36 alin. (3) pentru administrarea contribuabililor nerezidenti care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent, pentru contestatiile formulate de acestia, ce au ca obiect impozite, taxe, contributii, datorie vamala, accesorii ale acestora, precum si masura de diminuare a pierderii fiscale, in cuantum de pana la 3 milioane lei;

c) Directia generala de solutionare a contestatiilor din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, pentru contestatiile care au ca obiect impozite, taxe, contributii, datorie vamala, accesoriile acestora, precum si masura de diminuare a pierderii fiscale, in cuantum de 3 milioane lei sau mai mare, pentru contestatiile formulate de marii contribuabili, precum si cele formulate impotriva actelor enumerate in prezentul articol, emise de organele centrale cu atributii de inspectie fiscala, indiferent de cuantum.”
27. La articolul 220, dupa alineatul (21) se introduce un nou alineat, alineatul (22), cu urmatorul cuprins:
„(22) Fapta prevazuta la art. 20669 alin. (7) din Codul fiscal se sanctioneaza cu amenda de la 20.000 lei la 50.000 lei, confiscarea sumelor rezultate din vanzare si revocarea atestatului.”
Art. II. – (1) Dispozitiile art. I pct. 26 se aplica si contestatiilor aflate in curs de solutionare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(2) Pentru creantele fiscale care au scadenta anterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, incepand cu data intrarii in vigoare a acesteia se datoreaza dobanzi si penalitati de intarziere. In acest caz, termenele in functie de care se stabileste nivelul penalitatii de intarziere prevazute la art. 1201 incep sa curga de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(3) In toate actele normative in care se face trimitere/referire la prevederile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, iar sumele respective constituie venit al bugetului de stat, pentru neachitarea la termenul de scadenta a obligatiilor de plata se datoreaza dobanzi si/sau penalitati de intarziere.
(4) Cu exceptia cazului prevazut la art. 1241 din Codul de procedura fiscala, in toate actele normative in care se face trimitere/referire la notiunea de majorari de intarziere in sensul Ordonantei Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, aceasta notiune se inlocuieste cu notiunile de dobanzi si/sau penalitati de intarziere.

Art. III. – (1) Prin exceptie de la prevederile art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prezenta ordonanta de urgenta intra in vigoare la data de 1 iulie 2010, cu urmatoarele exceptii:
a) prevederile art. I pct. 1, 2, 6, 24 si 26, care intra in vigoare la data publicarii;
b) prevederile art. I pct. 27, care intra in vigoare in termen de 10 zile de la data publicarii.
(2) La data publicarii prezentei ordonante de urgenta se desfiinteaza Comisia de proceduri fiscale.
Art. IV. – Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 513 din 31 iulie 2007, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea prin lege, dandu-se textelor o noua numerotare.

PRIM-MINISTRU – EMIL BOC
Contrasemneaza: Ministrul finantelor publice, Ministrul administratiei si internelor

Contabilitatea mea – 2010

Servicii de consultanta si contabilitate pentru afacerea ta

Iluminat de TopMag.ro

Vizitati magazinul online TopMag.ro

Infiintari firme

Copyright - All Rights Reserved / Developed By Centre.ro