Servicii de consultanta si contabilitate pentru afacerea ta
Modificari legislative – August 2017
Ca urmare a noilor modificări legislative din domeniul dreptului muncii, respectiv apariţia Ordonanţei de Urgenţă nr. 53/2017 pentru modificarea şi completarea Codului Muncii, în vigoare de la 07August2017,  toţi angajatorii au obligația de a ține la locul de muncă evidența orelor de muncă prestate zilnic de fiecare salariat, cu evidențierea orei de începere și a celei de sfârș...
Benzina, motorina, GPL-ul – deductibile 50% din Ianuarie 2012
Incepand cu Ianuarie 2012, cheltuielile aferente combustibililor(benzina,motorina,GPL) sunt deductibile 50% conform Codului Fiscal, actualizat in conformitate cu  art. 1, punctul 13 din OUG 125/27.12.2011, intrata in vigoare la 30.12.2011. Prevederea actului normativ spune asa: "Art. I. - Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, n...
Bilantul de la 30 Iunie 2011 – Termen limita:16August2011
Raportarile contabile la 30 iunie 2011 trebuiesc intocmite de toti operatorii economici, indiferent de forma de organizare si forma de proprietate si se vor depune la unitatile fiscale teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice (MFP), in raza carora sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe. Au obligatia depunerii raportarilor contabile la 30 iunie 2011: - operatorii economici c...
Declaratia INTRASTAT
Obligaţia furnizării datelor Intrastat revine operatorilor economici care îndeplinesc următoarele condiţii: sunt înregistraţi în scopuri de taxă pe valoare adaugată (au cod de identificare fiscală); realizează schimburi de bunuri cu alte state membre ale Uniunii Europene; valoarea totală anuală a schimburilor de bunuri pentru fiecare din cele două fluxuri, introduceri r...
Planul General de Conturi – 2010
  In urma unor solicitari privind informatii referitoare la Planul General de Conturi, il prezentam mai jos, pentru utilitatea celor care ne viziteaza. Mentionam ca acest plan de conturi face parte din Ordinul MFP nr. 3055 din 29.10.2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene. Planul de conturi general este următorul: (mai mult…)
Impozitare PFA, Drepturi de autor si alte activitati independente
 Guvernul a adoptat in sedinta de miercuri o ordonanta de urgenta prin care se modifica Codul Fiscal, ce urmeaza sa intre in vigoare de la 1 iulie. Astfel, potrivit noilor reglementari, persoanele care au venituri din activitati independente vor plati contributii de asigurari sociale individuale, similare celor achitate de orice angajat, dar numai pentru sumele care echivaleaza cu cinci salarii m...
Noi reglementari vs. Evaziunea fiscala
OUG nr. 54/2010 privind unele masuri de combatere a evaziunii fiscale a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 421 din 23 iunie 2010. Noul act normativ elimina plata efectiva a TVA la punctele de frontiera pentru achizitiile intracomunitare, insa pastreaza taxarea inversa si Registrul Operatorilor Intracomunitari , ce urmeaza sa intre in vigoare de la 1 august 2010, cu o luna mai ta...
Noile modificari ale Codului de procedura fiscala – din 21 Aprilie 2010
Guvernul a aprobat săptămâna trecută, în cadrul şedinţei din data de 21 aprilie 2010, o Ordonanţă de Urgenţă pentru modificarea şi completarea Codului de procedură fiscală, principalele modificări vizând simplificarea procedurilor în relaţia cu agenţii economici şi reducerea penalităţilor precum şi a majorărilor de întârziere pe care aceştia le plătesc. Una din modif...
Certificare Declaratia 101
* Oferim certificarea Declaratiei 101 privind Impozitul pe profit, in conformitate cu prevederile legale si normele metodologice ale Camerei Consultantilor Fiscali din Romania. * Certificarea Declaratiei 101 a devenit obligatorie din 2010. * Pe langa certificarea Declaratiei 101 va putem oferi si rapoartele si anexele la aceasta. * Pentru 2 societati sau mai multe, va putem oferi discount...
Verificare contabilitate
Va putem oferi un alt punct de vedere asupra inregistrarilor contabile de care beneficiati in prezent sau de care ati beneficiat intr-o perioada anume. In urma analizei situatiei contabile, va putem recomanda imbunatatiri ale modului de tinere a contabilitatii si va putem oferi sugestii pentru imbunatatirea situatiei actuale - fiscale, financiare, legale, etc. Rapoartele pe care vi le vom oferi v...

Somajul Tehnic – Solutie temporara pe perioada crizei

Posted By: admin on 03/03/2010 in Fiscalitate - Consultanta fiscala - Comments: Comentariile sunt închise pentru Somajul Tehnic – Solutie temporara pe perioada crizei

Avantajele aduse de OUG nr. 4/2010

O.U.G. nr.4/2010 reglementeaza trimiterea angajatilor in somaj tehnic, cu avantaje importante, si pentru ei, si pentru dvs., angajatorul.

* 1) trimiteti oamenii acasa pentru 90 de zile, fara ca asta sa insemne incetarea raporturilor de munca. Ei raman in continuare angajatii dvs. si vor veni la lucru imediat ce ii veti chema din nou;
* 2) in aceasta perioada le platiti 75% din salariul de baza si ATAT! Toate contributiile sociale aferente (CAS, CASS, pensii, somaj etc.), atat ale lor, cat si ale firmei, sunt platite de Stat. Angajatii isi pastreaza astfel calitatea de asigurati, stagiul lor de cotizare curge in continuare;
* 3) dvs., angajatorul, reduceti astfel nu numai cheltuielile cu salariile si contributiile, ci si cheltuielile indirecte pe care le atrage dupa sine simpla prezenta a unui angajat in firma: consumabile, decontari diverse, energie electrica, apa la baie, convorbiri telefonice  in interes personal etc. si altele care se tot aduna.

Ordonanţă de urgenţă nr. 4 din 05/02/2010
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 93 din 10/02/2010
Intrare in vigoare: 10/02/2010

Luându-se în considerare presiunile şi riscurile determinate de evoluţiile economice interne şi externe, necesitatea susţinerii creşterii economice şi a reducerii inflaţiei, pentru anul 2009 s-a impus adoptarea de măsuri imediate care să asigure un climat de protecţie socială bazat pe principiul contribuţiei şi al solidarităţii în promovarea progresului social.

Ţinând cont că acţiunile prevăzute în Pachetul de măsuri al Guvernului României pentru stimularea creşterii economice şi protejarea intereselor economice ale populaţiei trebuiau realizate cu celeritate, astfel încât să fie atinse dezideratele propuse, măsurile preconizate s-au adresat unui grup-ţintă format din persoanele cele mai afectate de consecinţele imediate ale crizei economice care sunt supuse riscului de a-şi pierde locul de muncă.

Având în vedere cele de mai sus, s-a decis reducerea temporară a costurilor cu forţa de muncă pentru a contracara efectele negative ale crizei economico-financiare asupra activităţii economice.
Ţinând seama de efectele pozitive pe care această măsură le-a avut asupra companiilor care au fost forţate să îşi întrerupă temporar activitatea, de influenţa benefică asupra ratei şomajului în anul 2009, precum şi de solicitările partenerilor sociali, pentru a da un semnal pozitiv angajatorilor de a opta pentru menţinerea forţei de muncă în condiţiile în care efectele crizei economice sunt estimate a se prelungi şi de a evita pierderea lucrătorilor calificaţi în anumite domenii cu potenţial de dezvoltare/expansiune după reluarea creşterii economice, întrucât aceste împrejurări vizează interesul public şi constituie elementele unei situaţii extraordinare, ce nu suferă amânare, se impune adoptarea de măsuri imediate pentru reglementarea unor măsuri de protecţie socială, aplicabile şi pentru anul 2010, începând cu luna februarie.
În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

Art. 1. -(1) Începând cu luna februarie 2010, însă nu mai târziu de data de 31 decembrie 2010, pe perioada suspendării contractului individual de muncă din iniţiativa angajatorului, în cazul întreruperii temporare a activităţii potrivit art. 52 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare, salariaţii ale căror contracte sunt astfel suspendate şi care beneficiază de indemnizaţia de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, prevăzută la art. 53 alin. (1) din Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi angajatorii, pentru salariaţii respectivi, sunt scutiţi de plata contribuţiilor de asigurări sociale datorate potrivit legii, dar nu pentru mai mult de 90 de zile. Indemnizaţiile reprezintă drepturi aferente perioadei februarie – decembrie 2010, inclusiv.

(2) Indemnizaţiile de care beneficiază salariaţii, de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, plătite din fondul de salarii, pe durata întreruperii temporare a activităţii angajatorului, prevăzută la art. 53 alin. (1) din Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare, nu sunt incluse în veniturile salariale şi nu sunt impozabile, în înţelesul impozitului pe venit prevăzut de Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, pentru o perioadă de cel mult 90 de zile, începând cu luna februarie 2010, dar nu mai târziu de data de 31 decembrie 2010. Indemnizaţiile reprezintă drepturi aferente perioadei februarie – decembrie 2010, inclusiv.

(3) Perioada prevăzută la alin. (1), pentru care salariaţii ale căror contracte individuale de muncă sunt suspendate şi angajatorii acestor salariaţi sunt scutiţi de plata contribuţiilor de asigurări sociale datorate potrivit legii, constituie stagiu de cotizare fără plata contribuţiei.

(4) Măsurile prevăzute la alin. (1) – (3) se aplică în cazul în care contractul individual de muncă se suspendă în situaţiile de întrerupere temporară, totală sau parţială, inclusiv de reducere temporară, a activităţii angajatorului, în special pentru motive economice, tehnologice, structurale sau similare.

(5) În înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţă, prin noţiunea de contribuţii de asigurări sociale se înţelege contribuţia de asigurări sociale, contribuţia de asigurări pentru şomaj, contribuţia de asigurări pentru accidente de muncă şi boli profesionale, contribuţia la fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale, contribuţia pentru asigurări sociale de sănătate, inclusiv contribuţia pentru concedii şi indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate, datorate, potrivit prevederilor legale, atât de salariaţii care beneficiază de indemnizaţia de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, prevăzută la art. 53 alin. (1) din Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare, cât şi de angajatorii acestora, pentru respectivii salariaţi.

 

(6) Pentru stabilirea şi calculul indemnizaţiei de şomaj prevăzute de Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi pentru stabilirea şi calculul drepturilor prevăzute de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare, se utilizează salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în vigoare în perioada prevăzută la alin. (1). În situaţia în care stagiul de cotizare realizat potrivit alin. (3) este corespunzător unei fracţiuni de lună, se utilizează salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în vigoare în perioada respectivă, corespunzător fracţiunii de lună.

 

(7) Prin derogare de la dispoziţiile art. 34 alin. (11) lit. a) şi ale art. 35 alin. (1) din Legea nr. 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare, perioada prevăzută la alin. (3), în care salariaţii realizează stagiu de cotizare fără plata contribuţiei, se ia în calcul la stabilirea perioadei de 24 de luni premergătoare datei înregistrării cererii pentru acordarea indemnizaţiei de şomaj, prevăzută la art. 34 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi la realizarea stagiului minim de cotizare în sistemul asigurărilor pentru şomaj.

 

(8) Pentru stabilirea şi calculul indemnizaţiilor de asigurări sociale de sănătate prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 399/2006, cu modificările ulterioare, se utilizează salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în vigoare în perioada prevăzută la alin. (1). În situaţia în care stagiul de cotizare realizat potrivit alin. (3) este corespunzător unei fracţiuni de lună, se utilizează salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, în vigoare în perioada respectivă, corespunzător fracţiunii de lună.

 

Art. 2. – Angajatorii au obligaţia să depună, la inspectoratul teritorial de muncă în raza căruia îşi au sediul, o declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă că se află în una dintre situaţiile prevăzute la art. 52 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare, la momentul constatării de către aceştia a situaţiilor respective.

 

Art. 3. – Conform competenţelor legale, Inspecţia Muncii şi Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, prin instituţiile lor teritoriale subordonate, vor controla periodic angajatorii care beneficiază de măsurile de protecţie socială prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă.

 

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

 

                                                Contrasemnează:
                                                ───────────────
                               Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
                                            Mihai Constantin Şeitan
                                              Ministrul sănătăţii,
                                                  Cseke Attila
                                         Ministrul finanţelor publice,
                                       Sebastian Teodor Gheorghe Vlădesc

Contabilitatea mea – 2010

Servicii de consultanta si contabilitate pentru afacerea ta

Iluminat de TopMag.ro

Vizitati magazinul online TopMag.ro

Infiintari firme

Copyright - All Rights Reserved / Developed By Centre.ro